2009. december 11., péntek

Hataratkelesi kaland

15 napos vietnami vizumunk utolso napjaban vagyunk, el kell hagynunk az orszagot, kulonben napi 5000ft al buntetnek. Magyaroknak most ingyenes a vizum orszagba belepeskor ezert ugy dontottunk inkabb kiugrunk Malajziaba par percre hogy ismet megkaphassuk a vizumot ket hetre. Este 11 kor zar a hataratkelo, 15 orank van a kb 500km-es utra ugy gondoltuk a biztos szervezett mikrobuszos kiutazas helyett sporolunk egy kicsit es a helyi kozlekedest vesszuk igenybe igy 50% ot sporolhatunk az uton. Minden gorulekenyem ment, reggel a hazineni kivitt minket a keresztezodesik, mondta 10 perc mulva jon a helyi busz. Masfel orat tevedett, de vegol jott a busz. A 100 km-re levo Surattaniban pont elcsiptuk a tavolsagi legkondis VIP buszt ahol tobb oran keresztul elvezhettuk a vetitett karaoke cdket. pl http://www.youtube.com/watch?v=clpKj2aXbps
Este 6 ra megerkeztunk Hat Tai-ba ahonnan mar csak 60-km a hatar. Innen akkor indul tovabb a mikrobusz ha megtelik, fel ora alatt meg is telt, 8 kor a hataron voltunk annyi szepseghibaval, hogy rosz hataratkelohoz jottunk ahol nincs vizumos iroda. Itt kezdodtek a gondok, Csili kezdett osszeomlani, hangszine az egbe szokott, orcaja pirospozsgassa valt. A hataror probalta csititgatni, mondta nincs nagy baj 20km-re van egy masik atkelo van meg 3 orank hogy aterjunk hivja is a haverjat, hogy attaxizzon minket. Meg is jott a "taxis" pick up kocsijaval, aki kepes volt 2500Ft-ot kerni ezert a kis kocsikazasert. ( a 60 km volt 400Ft, a 20 nem lehet 2500.... resen vagyunk haha./ egesz napos sporolasunk oda lett volna) Helyi kozlekedes mar nem volt, a sotetben kiboklasztunk a foutig, kiirtuk a masik hatar nevet egy A4-es papirra es rabiztuk magunkat a joszerencsere. Kisvartatva egy kamionban ultunk, majd egy masik kamionban. Csili nagyon elvezte ezt mert meg sosem ult kamionban:) A masik hatarra erve az emigracios irodaban elmagyaraztak, hogy nem oda kell menni hanem a hatarra ami meg 1 km. A Thai hataron a hataror ismet fejmosast adott a prcedurarol: nala kicsekolunk malajziaban becsekkolunk majd ki es csak utana kervenyezhetjuk az uj vizumot. Csili szerint ez nem igy van, de nem engedtem vitaba szalni az orrel. Lesetaltuk a nehez csomagokkal a ket hatar kozti 1 kmert kitoltottuk az osszes formanyomtatvanyt es 9.30 ta ujra a Thai hataron voltunk. Az or itt mar nem volt olyan kedves, 3 oldal papirmunkat kaptunk a kezunkbe, fenykep szerencsere volt nalunk,
de kert meg 120.000Ft ot bemutatasra. Hoppa golndoltam magamban van nalunk 4320 Ft ertekben bath meg 5000Ft amirol nehez lesz elhitetnem hogy nagyon eros valuta volna... Na de nincs baj, bar a bankok mar zarva a kozelben van automata... Felcsillant a szemunk talan meg is van remeny....de nem volt, valami foldontuli atok miatt egyikunk sem tudott egy fityinget sem felvenni. Teljes ketsegbeeses, 1 ora mulva zar a hatar! A hatar Thai oldalan egy varos van, gondoltam valaki csak segit majd kitalalni valamit, egy ficko ismert is egy megvesztegetheto hatarost aki sajnos nem volt aznap szolgalatban, szallodat probaltam keresni ahol esetleg segithetnenek, vagy egy europait, de csak prositualtakba botlottam minden fele. Csalodottan, logo orral bandukoltam vissza a hatarra 10.40 kor. Az or meg 10 szer elmondta hogy nem engedhet be ha nincs penzunk szerintem ki akart hozni a sodrombol, de 15 oras utunk utan mar olyan faradt voltam, hogy csak nezztem ki a fejembol es en is mondtam a magamet. Az or vegul feladta, mivel 1o perc mulva zart a hatar es szerintem felt, hogy ha most nem enged at a masik oldalon sem tudunk mar kimenni Malajziaba vegul nagy nehezen atengedett...
Ugy dontottunk eleg mara a kalandbol. Csillat az utca sarkon hagytam a csomagokkal en meg szallas utan neztem. Ilyet meg nem lattam, a hotelek vagy televoltak, vagy megkerdeztek 1, 2, vagy 3 orara szeretnem a szobat. A sikatorokban ketoldalt felmeztelen nok plakatjai, mindenhol uvolt a zene, csinos fiatal lanyok flangalnak hianyos oltozetben de rengeteg. Volt egy olyan erzesem, hogy ismerkedi szeretnenek. Vegul sikerult egy hotelt talalnunk ahol mivel mi voltunk az ezredik vendeguk a szoba melle meg egy ingyen tetkot is kaptunk. De most mar zarnom kell soraimat mert Csili szolt hogy szabad a furdoszoba es menjek mert kihul a kadviz :)

Nincsenek megjegyzések: